Saturday 17 November 2012

Berbisiknya Diri

Berbisik dan berkata lah ia dengan aku......

Satu hari itu pasti dan sebenar untuk aku,datang nya tiada siapa yang menyedari mahupun panca indera manusia, tetapi dimaklumkan ziarahnya setiap detik minit ke atas aku.....

Aku menanti saaat itu kerana itu yang abadi dan nyata buat aku,tetapi ia bercampur gentar jika ia menjemput dalam kelalaiyan dan kekufuran kerana yang menanti adalah kebinasaan yang,
telah di gambarkan dengan penuh nyata dan ngeri di dalam rumah kecil itu,

Aku tahu tiada kelayakan yang terlihat untuk selamat dalam seharian bernafas...tiap hari dan seterusnya adalah hari2 dalam ketakutan buat aku di atas tempat sementara ini.

Lihatlah atas apa yang terjadi pada yang sebelum aku, YA ALLAH !! berkata aku; tidak sangup rasanya aku untuk teruskan perjalanan di atas tanah yang satu hari nanti akan musnah

Aku sedar akan itu
aku tahu akan cerita dan kisah sebelum nya,
namu aku masih leka
sentiasa hanyut dalam pentas ini,
sedar kembali cuma seketika,
kesan nya hanya sebesar kuman...YA ALLAH rasa malang bagi hidupku ini

YA ALLAH

Aku rindu dan terasa ingin untuk berada dalam kelompok yang terawal dengn janji indah itu bersama kekasih yang di raikan, walau aku tahu jasad ini tidak layak..kelalaiyan pengabdian diri, kerapuhan tonggak utama dalam mencari perkara sebenar itu, sentiasa dalam darah beku ini ada bisikan ghaib..

berkata-kata  memohon untuk kurniaan kekuatan, untuk aku guna sebagai perisai menetang musuh aku nyata dan ghaib, aku sangat ingin seperti mereka mengerjakanya, merasa kemanisan nya dan menjadikan ia untuk bekalan bagi satu perjalan yang jauh dan pasti itu,duduk lah aku di satu kawasan yang bawahnya mengalir sungai2 adalah impian aku, melihat kekasih ku, melihat zat nya....

Ya Allah Tinggi Cita-cita aku kepada mu....
Namu tiada kekuatan untuk diriku melaksananya, allah sunggu rugi dalam masa ini.
Tetapi aku akan sentiasa meminta-minta
agar aku tidak menjadi hamba yang rugi, kerana selagi roh ini tidak di jemput mu,
aku tahu itu adalah satu peluang dari mu,

AMIN..........................

No comments:

Post a Comment